شناسهٔ خبر: 26461 - سرویس استان‌ها
نسخه قابل چاپ

رییس اداره نگهداری راه‌های استان خبر داد:

افزایش بهره‌وری جاده‌های هرمزگان با روكش آسفالت محورها

آسفالت رییس اداره نگهداری راه‌های اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان از انجام پروژه‌‌های لكه گیری و روكش آسفالت بطول ۵۹۶ كیلومتر از سال گذشته تاكنون در بزرگراه‌ها و راه‌های اصلی و فرعی استان جهت افزایش سطح بهره‌وری رویه‌های آسفالتی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی به نقل از روابط عمومی اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان، شاهرخ سالاری این پروژه‌ها در راستای حفظ سرمایه‌های ملی صورت گرفته كه امنیت جاده‌ای هرمزگان را نیز افزایش می‌دهد.

به گفته وی در همین راستا اقداماتی صورت گرفته كه لكه گیری با آسفالت تراش و روكش كامل باند رفت بزرگراه محور سه راهی چاه شیرین میناب به همراه استانداردسازی دسترسی‌های آنتنی روستاها به طول ۲۵ كیلومتر به پایان رسیده است.   

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان ادامه داد: روكش آسفالت محور بستك به لار و بستك به بندر لنگه بطول ۵۵ كیلومتر انجام شده و با برنامه ریزی‌های صورت گرفته ۹۰ كیلومتر از این محور آسفالت مجدد آن در قالب دو مقطع یكی از محور بندر لنگه به سمت بستك  و لكه گیری از سمت لار بستك و بندر لنگه در حال انجام است.

سالاری همچنین از لكه گیری با آسفالت تراش و روكش كامل محور گهكم – داراب خبر داد و گفت: در این محور بطول ۲۱ كیلومتر عملیات روكش آسفالت آن به پایان رسیده است.

وی همچنین گفت: روكش آسفالت محور دوراهی حاجی آباد – فارغان بطول ۳۰ كیلومتر انجام شده و ۲۰ كیلومتر دیگر نیز در دست انجام است.

رییس اداره نگهداری راه‌های اداره كل راه و شهرسازی هرمزگان از لكه گیری با آسفالت تراش و روكش آسفالت در محور بندر عباس – سیرجان در محدوده تونل تنگ زاغ بطول ۳۰ كیلومتر خبر داد و گفت: در حال حاضر ۱۰ كیلومتر لكه گیری و روكش انجام شده كه ۲۰ كیلومتر لكه گیری آن رو به پایان است كه بزودی روكش لایه دوم آن انجام خواهد شد.

همچنین از وضعیت ۷ قطعه پروژه بهسازی و تعریض باند قدیم بزرگراه بندر عباس – سیرجان به طول ۸۰ كیلومتر در طی سال‌های اخیر اطلاع دادند كه از این مقدار طول ۵۱ كیلومتر آن تعریض انجام شده از مهمترین قطعات دارای مقطع حادثه خیز محدوده حد فاصل پلیس راه بندر عباس تا دشت امام به طول ۶ كیلومترو ۲۰۰ متر بوده كه ضمن تعریض محور و تبدیل راه دوطرفه به بزرگراه با نیوجرسی (جدا كننده وسط) ایمن‌سازی شد و همچنین یكی از مقاطع حادثه خیز دیگر این محور حد فاصل گنو تا تونل سرزه تعریض آن به طول ۱۰ كیلومتر انجام شده و عملیات حذف قوس‌های حادثه خیز با عملیات ترانشه برداری در حال انجام است و از طول ۶۰ كیلومتر حد فاصل حاجی آباد به سمت سیرجان (انتهای حوزه هرمزگان) عملیات تعریض باند قدیم به طول ۳۷ كیلومتر انجام شده است.

نظر شما